22.10.13

Rör i öronen

Jag har ojjat mig länge... När brevet i kom i brevlådan ville jag kräkas... 
Men nu är det gjort & jag hade mamma med mig som stöd <3

Vi åkte redan 05.50 hemifrån, hämtade upp mamma & släppte av Elias... (morfar skulle lämna så Joel fick sova bor febern)..
Körde från Älmhult typ 06.20...
Mörkt, regn, massa vatten på vägen & livrädd chaufför, jag HATAR köra i såna väder och mörker... Så rädd för vattenplaning :( 

Kom upp och hittade rätt lagom inrid till 07.30...
Blev invisade till ett väntrum av världsklass! Pippi-hus, dockor, klossar & massor med bilar och kastruller :)
Hannes fick lugnande/Alvedon & det tog ca 10minuter..sen blidde han påverkad...skrattade massor när han såg oss och kunde inte fokusera :) sååå roligt! Haha :) strax innan 08 fick vi gå in på operation... De 'kopplade in honom', han fick en nalle och strax efter 08.15 så var det dax... Min fasa... Masken på... Och så skulle han sova.. Han pratade i masken, spelade MASSOR l försökte ta av masken :( ... Ville ta han därifrån!
Han somnade till slut och jag blev utled från rummet...
De skulle ringa när han var klar så jag och mamma gick ner i fiket för å äta frukost... 08.43 ringde dom! Han är klar...! What!? Redan?!? Sprang upp och jag visades in på uppvaket... Så säger sköterskan... 'hon sover fortfarande, allt har gått bra....' ehm.. 'hon är inte min'...
Sköterskan fick lite panik...
Helt plötsligt kom flickans mamma springande...
Men inte var Hannes klar inte... Vi fick vänta å vänta... Knappt hunnit äta upp frukosten heller å där satt vi 'han är klar snart..det brukar ta ca 40minuter'...
Vid 10 (!!!!!) var han klar. 
Läkaren pratade med mig om hur det hade gått... Och varför det tagit längre tid. Jättetjocka trumhinnor, ytliga kärl så han hade blött en hel del.. Och massa gojjs bakom trumhinnorna. Han hade även behövt bli intuberad helt då de vanliga sättet inte hade fungerat pga täta luftvägar och slem.
Han hade inte så mycket polyper med de hade tagit bort det som fanns. De hade även kollat mandlarna som var stora och troligen kommer behöva tas bort om han får besvär av dom.

Han vaknade strax vid 10.15... Sen grät han typ en timme.. Ville åka därifrån... Helt förtvivlad. Fick muta han å smaka glassen... Men till slut försvann den FORT :) och sen mer gråt... Så kom en sköterska och frågade honom om han ville ha dricka... JAAAA! Säger han högt & tydligt! 2 stora glas saft slank ner Inter svep... TACK! Sa han återigen högt & tydligt :) haha... Såååå sött! Sen var han lugn till vi blev utskriva vid 12 :)

Vi åkte till Grand för lite mat, medicinuttag & leksaksshopping! 
Hannes åt MAJS! Böööd och goooka, och drack juice.
Sen var han som vanligt :) busig och glad... Han köpte en grävmaskin och fick en ballong på pop. 
Sen åkte vi hem...väl hemma var det läääänge sen han fick medicin... Så lite medicin och vila i soffan... 

Idag är Hannes pigg, busig, dreglar mindre, pratar mer, gråter mycket, ska bäras heeela tiden, skojar, vilar...
Men helt ärligt trodde jag han skulle må sämre!
Heja Hannes! Du är bäst!! Vår stjärna :)

Emma 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar