6.10.10

när elias kom till världen

äntligen är han här. vår lilla Elias.
han kom till världen igår 101005 kl 18.32.

å fort gick det...
värkarna började vid 9 tiden precis innan vi gick en liten runda med Isidor.. dom kom med ca 10 minuters mellanrum.... vid 13 kom de med 7-8 minuters mellanrum...så då ringde jag in till BB för att säga att det hade startat...nu hade jag börjat blöda oxå.. de bad mig återkomma när det va ca 5 minuter mellan värkarna..
Joel förberedde allt hemma.. bytte kattsand.. tog ut hunden, satte sopsäckar på bilsätet etc etc.
Vid strax efter 15.30 så va värkarnapå 3-5 minuters mellanrum så då ringde jag in.. & samtidigt som jag pratar med dom...så går vattnet... Ooops.. Så då fick vi åka in direkt iom Elias inte har varit fixerad vid besöken hos BM...

Bilfärden va HEMSK.
Varje gång Joel gasade,bromsade, svängde, växlade ja ALLT så gjorde det sååå ont, å värkarna blev starkare å starkare...Väl framme vid BB (där de bygger om.....) släppte Joel av mig s¨skulle han köra å parkera..då kom en värk.. å samtidigt kom typ 5 brandmän!! som va där iom ombyggnaden.. så de tog hand om mig till joel kom!:) de gick å ringde på klockan för att BB personalen skulle möta oss.. :) sen åkte jag brits upp till avdelningen...då va klockan strx efter 17..

När vi kom in & de undersökte mig så visade det sig att jag va öppen 7-8cm!!!
Men barnmorskan sa att det är inte säkert det går så fort nu... yeah right....
Tur jag bara hade "planerat" bara lustgas.. för något annat fanns inte tid med.....18.32 kom han till världen... heeelt otroligt, gick så fort så jag hann knappt med..& precis som ja trodde.....

Joel va min klippa!

Nu ska jag mysa med mina pojkar...mmmm mys...

Over and out.../Mamma Emma <3

1 kommentar:

  1. Jäklar vilken perfekt förlossning, kan man ju bara drömma om :)

    Riktigt söt han är förresten... stoora ögon :D
    Nu håller vi tummarna att våran vill ut snart också! Kram på dig

    /zandra

    SvaraRadera