27.10.13

Hannes & Elias

Hannes är 18 månader... Det säger allt i min värld. Elias var oxå tokig i den åldern, det hjälpte nog inte att få en lillebror när man är mitt i sitt esse, galet mammig och trottsig :)

Nu är det hannes tur... Eller nu & nu... Det ha hållt på ett tag... 
Började med å vägra sin säng, från att aldrig velat sova i vår säng till att alltid vilja det. Skrek så fort vi närmade oss hans säng vid nattetid... Så in flyttade juniorsängen... Å sen dess har vi fått sitta hos honom när han somnar, det har vi ALDRIG gjort innan.
Men senaste veckan har vi förflyttat oss längre och längre ut från hans rum.. Och igår & idag har vi kunnat sitta hos han en stund och sen ligga i vår säng till han somnat,. Snart kan vi nog lägga honom själv igen & gå ner å ha Elias tid en liten stund innan han somnar.

Tand nr 13 & 14 har kommit. 'lägligt' nog kom de under 'öron veckan' så med massor av Alvedon i kroppen har det varit ganska smärtfritt :)

Sen operationen har det hänt massor!
Han pratar mer, vill vara med på allt och går inte undan längre, han är tydligare, känns mer pigg & busig och mer bestämd (på gott & ont ;) )
Hejja Hannes! Du är bäst!

Elias skulle prova Ikeas lekrum idag...gick som jag trodde... Inte alls...
Jag fick va med där inne en stund för han ville inte bli lämnad..han ÄLSKADE det, ända till jag skulle gå.
Han grät..för han ville inte va där själv med de andra barnen, och för att vi gick därifrån. Han ville leka där, men blir sååå blyg & vill inte va där. Han gråter ju varje dag på dagis så jag trodde det skulle bli så! Kanske nån av hans kompisar som gärna är där utan föräldrar kan följa med nångång? Så han har den tryggheten?!?
Han älskade bollhavet...och det skar i mig att han inte ville stanna... :(

Lyckades fynda på fynda med! En bestå stomme (lådorna hade vi) och en stuva bänk till Hannes! Nya i kartong! För 1/4 av ordinarie pris :) vi kan vi!
Nu ska bara stora hyllan säljas så julklappen från mormor & morfar kan flytta in :)
Elias ramlade med huvudet före ut vagnen! Tur han tog emot med händer/armarna så fallet bromsades, även om han grät så blev han nog mest rädd!
Lyckades hitta en liten griffeltavla till farmor & Farfar med!

Vi fick hem tapeten till Elias rum igår... Sååå besviken! Den skickas tillbaka & letandet fortsätter :(

Nu ska jag sova... Om det går, en storm väntas ;( hatar att Joel jobbar i natt ;(



Emma

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar