13.10.10

mycke som händer nu... precis som jag trodde. det va därför jag skaffade bloggen.. för å kunna skriva ner allt för att enklare minnas vad som händer nu egentligen... men jag hinner inte blogga...att en sån liten krabbat tar såååå mycke tid... underbara Elias <3

Ska se om ja minns va som hänt de senaste dagarna......

Vi kom hem i fredags.. men det va precis... natten mellan torsdag & fredag -  när vi fortfarande va på BB hotellet fick jag sååå ont i brösten! & Elias ville INTE amma.. eller han ville, men det gick inte! Dumma niples! Så vi fick en amningsnapp.. & det funkade kanon.. sen fick vi pumpa brösten.. dom va heeeelt knöliga.. Hade det inte blivit bättre under fredag fm så hade vi inte fått åka hem! Men vi körde inom apoteket på vägen hem & köpte en bröstpump! den har räddat mina bröst många gånger under de få dagarna vi varit hemma! Har ju mat för 2 bäbisar!!!!! det jobbiga är att när han äter på det ena bröstet så rinner det andra konstant! så jag kommer INTE amma offentligt! iallafall inte förrän det lugnat sig (om det gör det...)
i lördags hade vi besök av J&E, A&E, R&M. Trevligt!
I söndags va vi i Vesljunga & hälsade på S&M, så nu har lill fisen träffat farmor & farfar Bengt.
I måndags va det dags å ringa BVC, så de va här igår och pratade lite & vägde Elias.
När vi åkte hem i fredags vägde han 3502g... igår vägde han 3790!!! gått upp nästan 300g på 4 dagar!! Så mat får han iallafall.. Han är såå suttig, hade han fått välja hade han varit vid bröstet heeela tiden, så jag gav han en nappe.. gissa om den är poppis!!! :)

Blev lite shopping på IKEA härrom dagen, gissa om jag hade ont sen.. jag hade såna efter värkar att ja nästan trodde jag skulle få en bäbis till!! shit va ont det gjorde! men det blev fin fint hemma! :)

Igår va Elias 1vecka, shit va tiden går fort! Vi hade tänkt å fira... men jag fick hade så ont i huvudet, frös och hade feber på kvällen! somnade kl 8 i sffan, va vaken å tittade på desperate.. sen sov jag igen.. idag mår jag lite bättre dock...

Nu är jag & Elias hemma själva.. Joel är och lämnar tillbaka Hannas dammsugare.... hon har en sån suuuuuper dammsugare med tvätt i.. så nu är soffan tvättad efter att vattnet gick där.. ! :)

Nu ska ja mysa med Elias... hålla han lite vaken, han har sovit som en gris både igår & idag.. och resultatet blev att i natt mellan 2.30-4 va han klarvaken.. inte kul när man är sjuk...


Ciao!


E&M bäbis.. KOM UT NU!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar